Skjulte salgspres: 7 måder at gøre det gå væk

Hvordan kan du fjerne subtil form af salgspres?

Her er 7 løsninger:

* Stop bærer byrden af reformagendaen salgsprocessen.Forsøge at inddrage potentielle kunder på baggrund af de problemer, de står over for i stedet for på den løsning, du forsøger at sælge, uanset hvor meget du tror på den. Og i stedet for at stille spørgsmål til formål at “udtrække” oplysninger, som du derefter kan bruge til at flytte salg proces frem, lytte til stikord at fortæller dig, hvor potentielle klienter ønsker at tage samtalen, så de føler sig forstået. Hvis du kan lade din samtale udvikler sig til dette punkt, vil de flytte salgsprocessen frem.

* Hold øje med “salg”-Skriv sproget.Udsagn som “Hvornår skal jeg følge op?,” “Kan jeg komme forbi og vise dig, hvad jeg har?” og “Gør du stadig ønsker at komme videre?” er alle eksempler på sprog, der uundgåeligt udløser salg pres. Prøv at forestille dig, at din potentielle kunde er en ven. Hvordan ville dit sprog ændre? Jeg vil vædde på, du vil kommunikere med spontane ord og vendinger, vil foråret ud af dig naturligt og tillade en tillidsfuld forbindelse at dukke op, i modsætning til “mig” sprog designet til at gøre salget.

* Bliv opmærksom på din indre stemme og hvad det siger.Så mange tanker løber gennem vores sind, før vi afhente telefonen at ringe til en potentiel klient.: “Jeg hellere have alle svarene,” “Jeg ville bedre forberede mig til potentielle afvisning,” “Jeg håber virkelig jeg kan få en aftale.” Disse tanker stammer fra traditionel salg conditioning, som lærte os, at vi altid skal være forberedt til skuffelse og frustration. Hvor omkring skiftende den indre stemme til et mere positivt, det vil ikke kun gøre det lettere for dig at engagere sig i samtaler men vil nedsætte dit stress-niveau? Se, hvordan du føler når du fortæller dig selv i stedet:

• “Jeg har ikke tænkt mig at gøre nogen antagelser, at mit produkt eller service er en pasform, indtil vi begge bestemme, at der er et problem at løse.”

• “Ikke er”perfekte”med en potentiel kunde er ikke et tegn på svaghed men angivelse at jeg er et menneske også.”

• “Jeg ikke behøver at frygte afvisning, fordi jeg vil bruge en tilgang, der ikke vil udløse det.”

* Ikke ser på salg som et “spil”, men som en mission for at hjælpe folk i nød.Hvis du skifter den måde du tænker på at sælge, vil du begynde at opleve lindring, der kommer med at kaste byrden af den negative salg stereotyp.

* Find nye rollemodeller.Se dig omkring for succesfulde mennesker, der sælger men ikke udstille traditionelle salg adfærd og tænkning. Du kan lære af deres positive eksempel. Være opmærksom på hvordan de opbygge en tillid, dialog med potentielle kunder på samme måde de ville med venner og altid, altid, holde deres egne dagsordener i skak, således at potentielle kunder føler, at deres egne behov – ikke sælgerens Kommissionen i slutningen af den salg–er prioritet nummer et.

* Være åbne for en ny tilgang.Du kan endda stadig ramme dine salgsmål, hvis du holder dig med traditionelle salg tænkning, men hvad vejafgift det tager på dit selvværd? Og du vil aldrig vide, hvilke muligheder du tabt undervejs, fordi du har lagt subtile salg pres på potentielle kunder.

* Finde nye måder at opbygge tillid.Du ved, hvordan man opbygger tillid. Du gør det hele tiden i dit personlige liv. Så hvorfor er det så svært i at sælge? Fordi traditionelle salg tænkning kun viser dig, hvordan man outsmart dine potentielle kunder– og slags tilgang er helt uforenelig med opbygning af tillid.

Hvis du er skeptisk over for at kunne fjerne subtile salgspres, holder du dig tilbage fra at gøre et gennembrud i dit salg liv.